tisdag 23 juli 2013

Måste skriva av mig lite.

Har man en blogg så ska man väl få skriva av sig lite och gnälla.

Just nu känns allt bara väldigt mycket . Alla säger att de är klart att man ska ha ett jobb på 100%. Men de beror kanske på vilket typ av jobb de är. Här där jag jobbar orkar allafall inte jag jobba 100%. Man jobbar varannan helg och ibland mer än de. Man jobbar 6 dagar en vecka och ledig en dag och ibland jobbar man 7 dagar i rad och sen ledig en dag och sen jobbar man några dagar till tills man får vara ledig 2-3 dagar i sträck vilket är en väldigt lyx kan man tycka men grejen är den att när man väl är ledig så orkar man inte göra nånting utan man orkar bara vila och ladda upp för ännu en kvävande jobb vecka. Ibland känner jag att ja bara skulle säga upp mig och flytta till älskling och hitta nån nytt jobb. Vad som helst tillome ett Tommie vik.

Klart jag vill ha ett jobb på 100% men jag vill gärna hålla tills jag fyller 40. Och gärna ett jobb där man kan leva ett liv parallellt . För som de är nu så känns de som att livet har försvunnit man hinner ingenting och orkar ingenting när man är ledig nån dag här och där och när man kommer hem från jobbet. Vist hittar man på saker men oftast finns orken inte där..=(

Tycker synd om älskling sån får höra mitt gnäll rätt ofta. Och att vi inte hinner ses så mycket som vi vill gör de inte bättre. Då vi inte bor ihop. Och när man berättar för folk hur de är på jobbet så säger dom bara bit i hop kämpa på tänk positivt. Men de är inte så lätt när man inte har nån ork å allt bara känns för mycket... Tror inte folk förstår hur de riktigt är om man inte jobbat på mitt jobb själv tyvärr.

Men men nu har jag skrivit av mig lite kommer säkert mera sen. Men nu ska jag göra mig i ordning och ta ännu en kväll på jobbet.

/emelie

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar