fredag 26 oktober 2012

Skärpning...

Oj vilken vinterlandskap man vaknar upp till. Vitt på backen och de är 0,5 grader och de blåser. Kul när man bara har sommar skor här hemma i insjön. Men ska hem hem idag så då får de bli att ställa undan sommar skor och fram med vinter skor och jacka. Fast snön smälter väl snart bort igen. Men okej då får väl bli höst skor fram...Oj va de blåser ..
Snart kommer älsk hem och då ska vi äta lunch.=) . Och jag har inte ätit frukost än. Usch känner att jag måste ta tag i mitt liv lite. Kan inte ligga och sova hela dagarna. För som de är nu så går vi och lägger oss innan 23 när jag är här och då har jag jätte svårt att somna och sover rätt dåligt och när älsk har gått upp då somnar jag om och sover till 10-10:30 när jag är hem hemma då går jag och lägger mig kanske runt 24 men ligger kanske vaken till halv 1 och sen sover jag till ca10 men går väl inte upp fören 10.30 . och då äter jag väl frukost vid 11. Men när jag är hemma i insjön då äter jag inte frukost när jag går upp så här sent utan då äter jag lunch när älsk kommer hem.. De är inte bra.. De är inte bra att sova så länge måste lägga om mitt dygn..
Sen måste jag börja röra på mig igen. Förut gick jag långa promenader och i våras gick jag på gym fast de va inte många gånger men de va allafall nått. Nu sitter jag bara hemma å pluggar och gör annat. Måste skärpa mig..
Får börja med att gå upp tidigt och ut och gå och inte hoppa över frukosten. och äta lunch i bra tid och middag me. Måste börja få in regelbundna tider tror jag. Så måste jag hänga på älsk när han går och tränar på gymmet så jag kommer igång någon gång. Och ut och gå massor. 
För som de är nu känner jag mig trött och seg. Men tycker allafall vi är duktiga för vi äter inte massa godis och bullar mitt i veckan längre som vi gjorde när jag "började" baka så de har vi sakt nån gång får man äta de i veckan om de är nån speciellt annars får de vänta till helgen..
Nästa vecka börjar jag min 3 praktik period och då blir de att börja gå upp vid senast 6 sen får jag hoppas att jag kan hålla i de inte att gå upp 6 kanske men tidigare än nu..

Nu ska vi äta lunch...

/emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar